tårgas på thevoice.

Hej igen bloggen.
Kom hem igår vid fem tiden. Jag Sofia Saga och ellan skulle dra till the voice, men så mitt upp i allt så kommer vi på att den börjar klockan 20.00 och inte 21.00 så då blir de brottom eftersom att klockan då va runt 18.30.
Men då bestämmer jag och ellan att vi åker in tidigare och Saga och Sofia kommer senare. Väl inne i kungsan så är det en jävla massa folk och vi får så klart för oss att vi vill komma så långt fram som möjligt... de slutar med att vi blir knuffade hit och dit, så vi går tillbaka ut till statyn där vi träffar några killar (som jag nu på efterhand sett i dessies blogg!) som vi börjar dansa med. De va grymt kul men mitt upp i allt så börjar folk knuffas och jag och Ellan kollar vad som händer och så ser vi en rök stiga emot oss och vi båda får svårt att andas och jag springer i panik och Ellan kommer efter mej. När vi kommer ut så vänder jag mej om och ser Ellan. Hon tar sej för ögonen och börjar skrika. Jag får då panik och känner hur det blir svårare och svårare att andas. Sen så kommer de en kille och en tjej och hjälper oss. Killen tar med Ellan bort till sjukvårdare och tjejen tar mej till en polis efter de att jag börjat andas normalt igen.
Självklart så har min mobil dött och jag kan därför inte nå Ellan, så vi tappar bort varandra. Jag får då panik igen och går runt och letar, till slut så ser jag henne stå med en tjej och jag springer då fram till henne och jag får då reda på att tjejen tappat bort sina kompisar efter de att hon svimmat när tårgasen kom. Vi hjälper henne att hitta några hon känner som hjälper henne hem. Därefter går jag och Ellan till t-c och tar en taxi hem.

Men annars har allt varit skitbra. Väntar på att någon ska ladda upp bilderna från konfat på facebook! :)
Kommer säkert skriva igen snart. puss.

Kommentarer

Work that tangentbord:

Ditt namn, baby:
Remember me?

@-mail: (jag är den ända som ser)

Underbar blogg som jag måste kika in på?:

Nu är det dags baby!:

Trackback
RSS 2.0